Олимпийские игры (продолжение)

Преподаватель английского языка: JenniferESL
Продолжительность видео урока: 6 минут 45 секунд

Прежде чем вы займетесь продолжением урока первого об Олимпийских играх, убедитесь, что вы посмотрели и поняли предыдущую часть. Сегодня мы продолжим работу над словарным составом.

Задание 3: слова в контексте

(в речи)

Послушайте рассказ Дженнифер об Олимпийских играх 2008 года. Обратите внимание на употребление тех слов, над которыми мы работаем в этом уроке. Если вы оцениваете свой уровень владения языком как продвинутый, послушайте рассказ Дженнифер, не подсматривая в комментарии. Для всех остальных есть возможность воспользоваться графической записью текста.

This month millions of people around the world turned their attention to the Beijing, China, and watch 2008 Summer Olympic Games. There were many memorable moments for the athletes, but to be honest, the event that made the strongest impressions on me was the opening ceremony. I think the creators of the show knew even before August 8 that they had created a spectacular event that the world would talk about for generations to come. The fact is that China, with its exhaustive use of recourses and high level of organization, has raised the bar for all other host cities in the future. On August 8, thousands of lucky people crowded inro the Beijing National Stadium, the Bird’s Nest, and watched the largest and most expensive opening ceremony ever. Everyone knows that China has the most population in the world, and the opening ceremony reflected that. It was simply breathtaking to see over 15 thousand people perform together with such artistry and skill. No one in the stadium or watching at home had ever seen a combination of technology and artistry on this scale. 2008 drummers with drums that lit up. A large LED paper scroll that appeared to unroll over the stadium floor. Dozens of dancers in exquisite costumes. These were just a handful of many creative ideas of one Chinese filmmaker Zhang Yimou. One thing is for sure: London has a tough act to follow in the 2012 Olympic Games. Everyone will compare the opening ceremony to the one they saw in Beijing.

Задание 4: устойчивые выражения

Видеоурок:  Апрельский День Смеха

Постарайтесь понять значение выражений.

  • Raise the bar

The fact is that China, with its exhaustive use of recourses and high level of organization has raised the bar for all other host cities in the future.

Raise the bar означает:

а) Создавать проблемы или сложности

б) Устанавливать более высокий уровень ожиданий или стандартов

в) Подавать предостерегающий сигнал.

Наилучший ответ – б). Если вы посмотрите на картинку, то увидите прыгуна в высоту, который перепрыгивает через планку. Установив планку выше, вы будете большего ожидать от прыгуна. Таким образом, поднимать планку в спорте, бизнесе, науке или других сферах означает устанавливать более высокие стандарты, ожидать большего.

  • A tough act to follow

One thing is for sure: London has a tough act to follow as the host city in the 2012 Olympic Games

A tough act to follow означает:

а) нежелание действовать по правилам

б) представление, с которым трудно сравниться по мастерству и качеству

в) группа людей, которые являются не очень умелыми.

Правильный ответ – б). Задайте себе этот вопрос: если бы вам пришлось выступать со сцены, захотели бы вы выступать сразу после чьего-то блестящего выхода?

Задание 5: другие формы слова

Прочитайте предложения и определите, какими частями речи являются выделенные слова (другими словами, решите, это имя существительное, глагол или имя прилагательное).

  1. The crowd was excited and happy. Здесь слово crowd – имя существительное.
  2. Sydney, Australia hosted the 2000 Olympic Games. Hosted – глагол.
  3. The skill of the young diver impressed me greatly. Impressed – глагол.
  4. Michael Phelps has an impressive record as an Olympic swimmer. He has won 14 gold medals. Impressive – имя прилагательное.
  5. The amazing fireworks were a reflection of China’s technology. Reflection – имя существительное.
Видеоурок:  «Любовь» и ее синонимы

Задание 6: употребление слов

Ответьте на вопросы. Если вы занимаетесь самостоятельно, запишите свои ответы. Если у вас есть партнер, отвечайте на вопросы по очереди.

  1. Do you think it’s easier to jump over a high bar or go under a low bar?
  2. Name a memorable moment in sports.
  3. Give an example in sports when exquisite artistry combines with physical strength.
  4. Has your hometown ever hosted a major sporting event?
  5. In sports does success come more through talent or exhaustive efforts?
  6. Which Olympic event is the most impressive to watch?
  7. Is there a sport that reflects the nature of the people in your country?
  8. Have you ever seen a spectacular performance by an athlete or group of athletes?
  9. Which sport(s) requires the most financial resources in your country?
  10. What do you think is the toughest sport to master?
  11. How can the police manage crowds of very happy or very angry sports fans?
  12. Дополните предложение: Im a big fan of __ . It would be breathtaking to meet this athlete one day.

Конец первой части. Теперь вы можете перейти к следующей части этого урока.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *