Преподаватель английского языка: JenniferESL
Продолжительность видео урока: 2 минуты 58 секунд
Вы уже проработали часть 1 этого урока, так что давайте сразу перейдем к практике.
Упражнение 2
Послушайте текст. Обратите внимание на разметку, выделяющую смысловые группы. Когда дослушаете, вернитесь к началу и прочитайте текст вслух, делая паузы после каждой смысловой группы.
Footsteps
When I was a boy, / I leaped over fences, / dashed through fields, / climbed tall trees, / stomped on ants, / and kicked footballs high in the sky. // When I was a girl, / I skipped down paths, / danced in my bedroom, / spun in circles under the sky, / jumped rope with my friends, / and sqautted to smell flowers / in my mother’s garden. // When I was a young man, / I hopped into my fother’s car, / swayed with my girl on the dance floor, / and stood next to my friend in a fight. // When I was a young woman, / I stepped into high-heeled shoes, / turned to look into shop windows, / and tiptoed into the house / late on a school night. // When I became a man, / I fell at the feet / of a beautiful woman. // When I became a woman, / a ran blissfully into marriage. // When I was a father, / I knelt to see eye to eye with my child. // When I was a mother, / I tripped over toys on the floor, / and rocked my children in my arms. // Now that I am a grandfather, / I hobble to my grandchild’s bedside / and gaze at her face. // Now that I am a grandmother, / I tap my feet / as I wait to my children to visit me. // When we reminisce, / we stroll arm in arm. / / How far our feet have taken us! //
Первоначально я написала Footsteps, чтобы помочь студентам активировать глаголы движения. Каждое движение мы выполняем своими ногами/ступнями. Знакомы ли вам все эти глаголы из текста? Повторите их, прежде чем перечитывать текст.
сlimb jump skip stroll
dance kick spin sway
dash kneel squat tap
fall leap stand tiptoe
hobble rock step trip
hop run stomp turn
Вот и все на сегодня. Спасибо, и успешных занятий!